Ceza Hukuku Komşu Kavgası İçin Şikayet Süreci Nasıl Başlar?

Ceza hukuku komşu kavgası sık karşılaşılan durumlar arasında yer alır. Kalabalık yaşam alanlarında kişilerin komşuları ile geçinememesi durumu zaman zaman mahkeme salonlarına kadar taşınabilmektedir. Böyle durumlarda ceza hukukunda komşu kavgasının da önemli bir yeri bulunur. Böyle durumlarda kavga etmenin cezaları kapsamında detaylı bir araştırma yapmak gerekir. Çünkü kavganın boyutları kişilerin alacakları ceza tutarı üzerinde oldukça önemli bir yere sahiptir.

Komşu Kavgalarında Şikayet Süreci Nasıldır?

Ceza hukukunda komşu kavgalarında şikayet süreci belirli aşamalarda gerçekleşmektedir. Bu süreçte aşamalar hakkında şunlardan bahsetmek mümkün olabilir:

• Olayın meydana gelmesi: Komşu kavgaları genel olarak anlaşmazlıkların daha da ileri boyutlara ulaşması ile birlikte başlar. Sözlü ya da fiziksel bir olayın gerçekleşmesi ile birlikte mağdur ya da tanıklar bu süreçte olayı bildirmektedirler.
  • Şikayet dilekçesinin yazılması: Mağdur olan kişi ya da tanıklar olayın gerçekleşmiş olduğu yerde bulunan polis karakoluna giderek şikayet dilekçelerini yazabilirler. Şikayet dilekçesinde mutlaka olayın meydana gelme tarihi, yeri, kimler arasında olduğu gibi detaylar bulunmalıdır.
  • Şikayetin sunulması aşaması: Şikayet dilekçesi hazırlandıktan sonra polis yetkililerine teslim edilmektedir. Polis memurları bu olayı incelemek ve soruşturmayı da başlatmak için gerekli tüm işlemleri yaparlar. Bu süreçte de mağdur ya da tanıklar ifade vermek için karakola çağrılabilirler.
  • Savcılığa sevk aşaması: Polis soruşturması tamamlandıktan sonra da elde edilen tüm delillerle birlikte dosya savcılığa gönderilir. Savcılık da tüm delilleri inceler ve ifadeleri değerlendirmeye alır. Soruşturma sonrasında suç unsurları bulunuyor ise dava açılmasının uygun olup olmadığına karar verilmektedir.
  • Dava açılma süreci: Savcılık suç unsurları tespit edildiğinde dava açılmasına karar verilir. Bu aşamada ilgili mahkemeye dava açılır. Dava sürecinde şikayeti olan kişi yani mağdur ve sanık mahkemede ifade vermek durumundadır. Sonrasında tanıklar dinlenir ve deliller incelenir.

Bu adımlar genel bir süreci yansıtır. Ülke ve yargı sistemine göre de davalar farklılık gösterebilir. Her durumda hukuki süreçlerde yerel yasalara ve prosedürlere uyulduğu detaylı olarak belirtilmektedir.

Komşu Kavgalarına Hangi Mahkeme Bakar?

Komşuların Medeni Kanun’un ilgili olan hükümlerine dayalı olarak açılan davalarda görevli olan mahkeme Asliye Hukuk Mahkemeleri’dir. Bu türden olan davalar genel olarak hukuk sistemleri içerisinde yer alan yerel ya da bölgesel mahkemelerde ele alınmaktadır.

Komşu kavgalarında şikayetler genelde olayın meydana geldiği yerdeki en yakın polis karakoluna yapılmaktadır. Bir diğer başvuru yapabileceğiniz yer ise mahalle muhtarlıklarıdır. Komşu kavgaları gibi sorunların çözümünde bazı ülkelerde muhtarlıklar da oldukça yüksek etkilere sahiptir. Genelde tarafların uzlaşması yönünde muhtara başvuru yapılmaktadır.

Belediyeler ise genelde gürültü, izinsiz yapılaşma gibi durumlarda ilgili birimleri ile müdahalede bulunmaktadır. Belediye yetkilileri ilgili yönetmeliklere ve yasalara uygun bir şekilde bu sorunları çözebilmektedir. Bunların yanında hukuk danışmanlığı hizmeti alarak da yine bu sorunların çözülmesinde sizlere önemli yol gösterici olabilirler. Komşu kavgalarında sarf edilen sözler ve uygulanan fiziksel şiddet ise dava sürecinde son derece önemli olan detaylardır.

Komşum Bana Hareket Etti Cezası Ne Olur?

Komşu kavgalarında fiziksel şiddet olmaması ancak hakaret olması halinde kişiler hukuksal yollar ile haklarını arayabilme imkanına sahiptirler. Böyle durumlarda ceza hukuku sistemine bağlı bir şekilde cezanın türü ve boyutunda farklılık olabilmektedir. Suç olarak kabul edilen hareketler olması durumunda cezai işlemler başlatılabilmektedir. Bununla birlikte komşunuza maddi ve manevi tazminat davası da açabilme imkanı bulunmaktadır.

Komşu Kavgasında Şikayet Süresi Ne Kadar?

Komşu kavgalarında şikayet süresi Türk Ceza Kanunu ve ilgili mevzuata göre belirlenmektedir. Su işlenmesinden itibaren 6 aylık süre içerisinde mağdur olan kişiler tarafından şikayetin yapılması önem taşımaktadır. Ancak bazı suçlarda şikayet süreleri farklı uygulanabilmektedir. Örnek vermek gerekir ise hakaret gibi suçlarda şikayet süresi 3 ay olarak belirlenmiştir.

Bunların yanında tehdit, şiddet, cinsel saldırı gibi durumlarda şikayet süresi daha da uzun olabilmektedir. Şikayet süreleri olayın hem türüne hem de ciddiyetine göre farklılık göstermektedir. Yaşanılan suçun niteliğine göre alınan ceza da farklılık göstermektedir. Böyle durumlarda kişiler şikayetlerini yaparken tüm olayları detaylı olarak belirtmelidir. Olayın detayları davanın hem sürecini hem de sonucunu yakından etkilemektedir.

Ceza Hukuku Komşu Kavgası İçin Şikayet Süreci Nasıl Başlar? Makalemizin sonuna geldik Asıl anakonumuz olan İstanbul Ceza Avukatı makalemizi incelemeyi unutmayınız. Profesyonel ve kendi alanında uzman Avukatlarımıza soru sormak veya dava açmak isterseniz 0 531 274 12 55 Telefon numaramızdan veya iletişim sayfamızdan bizlere ulaşabilirsiniz.

5/5 (1 Review)
Ziyaretçi Yorumları