Çekişmeli Boşanma Davası

Aile birliğinin temelden sarsıldığı durumlarda kişiler mahkemelere başvurmak sureti ile boşanma davası açabilmektedir. Devlet aile birliği kurulurken kişilere iradelerini özgürce kullanma hakkı tanırken bu müessese sonlandırılmak istendiğinde kişi iradesini yeterli bulmamaktadır. Aile toplumun önemli bir yapı taşı olduğundan devlet bu birliğin sarsılması durumunda ortadan kaldırılması süreçlerini kendi organlarının iradesine teslim etmiştir.

Medeni kanuna göre boşanma sebepleri muayyen boşanma nedenleri ve gayr-ı muayyen boşanma nedenleri olarak iki grupta değerlendirilmektedir. Zina, cana kast, terk etme, akıl hastalığı gibi sebepler muayyen sebepler kategorisinde yer almaktadır. Gayr-ı muayyen ayrılık sebepleri arasında ise geçimsizlik, cürüm ve haysiyetsiz yaşam gibi nedenler söz konusu olmaktadır.

Bu durumda anlaşma sorunu yaşayan bireyler devletin organı olan mahkemelere dilekçe ile başvurmak zorundadır. Boşanma davası olarak adlandırılan bu tür uygulamalarda anlaşmalı veya çekişmeli yöntemler kullanılmak sureti ile eşler ayrılabilmektedir. Çekişmeli boşanma davası için çiftlerin asgari müştereklerde buluşamadığı durumlarda başvurulan bir yöntemdir. Taraflar bu tür bir davaya muhatap olduklarında birden fazla soruya da yanıt aramaları kaçınılmaz olmaktadır. Çekişmeli Boşanma davası açma ücreti gibi birçok konu merak edilenler arasında yer almaktadır.

Bu tür davalar için ödenmesi gereken harç ve mahkeme giderleri yaklaşık bir değer olup bu ücret her yıl değişiklik göstermektedir. Ayrıca bir avukat tutulması durumunda da vekalet ücreti ve avukatlık ücreti de masraflar arasında yer alacaktır.

Çekişmeli Boşanma Dilekçesi

Boşanma davası açılacağı zaman başvurulan Aile Mahkemesi’ne verilecek dilekçenin davanın çekişmeli şekilde olduğunu belirtir nitelikte olması gerekmektedir. Bu sebeplerle de davayı ilgilendiren delillere yer verilmesi ve tanık listesinin de belirtilmesi gerekecektir. Çekişmeli Boşanma Dilekçesi hazırlanırken bir avukat yardımı almak hak kaybı yaşanmasını engellemek açısından önemlidir.

Bu dilekçede yer alacak bilgiler arasında boşanma talebinin nedenleri açıklanmalıdır. Boşanma isteğinin gerçekleştirilmesi için gerekli olan deliller, nafaka ve tazminata yönelik talepler, tanıklar dilekçede yer alacak bilgiler arasındadır.

Boşanma davası söz konusu olduğunda bazı temel ilkelerin varlığından söz etmek gerekmektedir. Bu ilkeler şu şekilde sıralanabilir:

• Kusur ilkesi
  • Evlilik birliğinin temelden sarsılması ilkesi
  • İrade ilkesi
  • Elverişsizlik ilkesi

Dilekçenin açık ve anlaşılır olması, delillerin ve tanıkların geçerli nitelikte olması davanın sonuçlanma hızını etkileyecek unsurlar arasında yer alır. Davayı açan taraf mahkemeye yazacağı dava dilekçesini eksiksiz ve tam olarak hazırladıktan sonra dava açabilmek için gerekli olan harç ve gider avanslarını yatırmak sureti ile mahkemeye elindeki evraklarla başvurmak durumundadır.

Dava açılan taraf bu tür bir dava dilekçesine iki hafta içerisinde cevap verme hakkına sahiptir. Çekişmeli Boşanma davasında cevap dilekçesi davalı eşe tanınan haklardan biridir. Kendisine tanınan bu hakka istinaden dava dilekçesi kendisine tebliğ edilmesinin ardından 14 gün içinde bir cevap dilekçesi yazması gerekmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Avukatlık Hizmeti
Boşanma davalarında deneyimli boşanma avukatı kadromuzla sizlere hizmet vermekteyiz.

Çekişmeli Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Eşler aile birliğinin temelden sarsıldığını düşündüklerinde boşanma davası açmak için hazırlanmış bir dilekçe ile başvuru yaparlar. Bu dilekçede yer alan bilgiler doğrultusunda gerekçeler ve delillerin bulunduğu dosya aracılığı ile mahkeme talepleri değerlendirecektir. Tarafların merak edeceği konular arasında Çekişmeli boşanma davası nasıl açılır? Sorusu da yer alacaktır.

Aile müessesesinin sonlandırılmak istenmesi durumunda tarafların Aile Mahkemesi’ne dilekçe vermek sureti ile başvuru gerçekleştirmesi bir zorunluluktur. Boşanma davası açmak için gerekli olan birçok neden söz konusudur. Bu nedenler arasında eşlerin şiddetli geçimsizliği ya da tarafların birbirini aldatması yer alabilirken bazı durumlarda sorumlulukların yerine getirilmemesi de boşanma sebepleri arasında sayılabilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Ne Kadar Sürer?

Dava açılmasının ardından mahkeme tarafından taraflara tebligat yapılmak sureti ile dava günü ve saati bildirilecektir. Ayrıca günümüzde e-devlet uygulaması üzerinden dijital ortamlar yardımı ile kişiler haklarında açılan bir dava olup olmadığını ya da bir dava varsa bunun tarihini ve hangi mahkemede görüleceğini öğrenebilmektedirler. Dava gününün tespit edilmesinin ardından yapılacak mahkemenin taraflar arasındaki anlaşmazlığın boyutuna bağlı olarak farklı sürelerde sonuçlandığı görülmektedir.

Bazı durumlarda hâkimin delil talep etmesi ya da tanık beyanlarına yer verilmesi mahkemenin uzamasına neden olabilecek durumlar arasındadır. Tanık beyanları boşanma davalarında delil yerine geçen uygulamalar arasında yer aldığından önem arz ederler. Çekişmeli süreç yaşandığında eşlerin merak edeceği konulardan biri de Çekişmeli boşanma davası kaç celse sürer? Şeklinde olmaktadır. Bu tür bir davada anlaşmazlığın boyutu ve tarafların taleplerine bağlı olarak davanın kaç celsede sonlanacağı değişkenlik göstermektedir.

Davaların 8-10 ay gibi sürelerde ve ortalama olarak 2-3 celsede sonuçlanması mümkünken bu durum davanın seyrine göre daha uzun süreleri de kapsayabilmektedir.

Çekişmeli Boşanma Davası Şartları

Çekişmeli boşanma davası nasıl düşer? Sorusu bu tür bir dava ile karşılaşan çiftlerin merak edeceği konular arasında yer almaktadır. Bu tür davalarda davalı tarafın dava etme talebinden vaz geçmesi davanın düşmesi ile sonuçlanabilmektedir. Davalı davayı takip etmek istemediğinde hâkim tarafından dava dosyası işlemden kaldırılır. Bu durumda da dava düşmüş kabul edilir. Çekişmeli boşanma davasında barışma gerçekleşmesi durumunda tarafların mahkeme süreçlerindeki taleplerini geri çekmeleri gerekmektedir. Çekişmeli boşanma davası şartları arasında iddia edilenlerin ispat yükümlülüğü ilk sırada gelirken eşlerin resmi nikahlı olması gerekmektedir. Bu şartların sağlanması halinde süreç dava aşamasına taşınabilir.

Çekişmeli Boşanma Davası Sıkça Sorulanlar
Çekişmeli boşanma davası ne kadar sürer?

Çekişmeli boşanma davasında yerel mahkeme aşaması, ortalama olarak 1 yıl sürmektedir.

Çekişmeli boşanma davası tek celsede biter mi?

Hayır, çekişmeli boşanma davası tek celsede bitmez. Anlaşmalı boşanma davası ise tek celsede biter.

aydarhukuklogo
Çekişmeli Boşanma Davası 2