Boşanma Avukatı

Anasayfa » Çalışma Alanlarımız » Boşanma Avukatı

Evlilik birliğinin işlevini yitirmesi, tarafların sık sık tartışması ve ihtilafa düşmesi ve menfi pek çok neden dolayısıyla boşanma oranı oldukça artmaktadır. Evlilik kurumunu idame ettiremeyen bireylerin boşanma avukatı ile boşanma davası açması mümkündür. Boşanma davası noktasında yetkili mahkeme Aile Mahkeme’sidir. Mahkemelerde, bireylerin bir boşanma avukatı tutması mecburi değildir ve birey müdafaasını, uzman boşanma avukatı olmaksızın da gerçekleştirebilir. Bu durum gerek anlaşmalı gerek çekişmeli boşanma davalarının her ikisi için de geçerlidir. Ancak uygulamada bunun birçok zararı ve bireye hak kaybı yaşattığı sıklıkla görülmektedir.
İstanbul Boşanma Avukatı olmadan boşanma yahut mal rejimi tasfiyesi işlemlerin de birçok kez geri dönüşü mümkün olmayan hatalar sebebiyle birey aleyhine ve istemediği sonuçlar ile baş başa kalmaktadır. Bu nedenle kural olarak avukat tutulmasının bir zorunluluğu yoktur ancak pratikte sıklıkla avukatsız yapılan işlemlerin menfaat ve hak kaybına yol açtığı gözlemlenmektedir. Bu saikle uzman ve başarılı boşanma avukatı tutmak bireyin yararına olacaktır.
Hukukumuzda yer alan; boşanmada delil olarak sunulan veya sunulamayan deliller, mal paylaşımına ilişkin detaylar ve boşanmanın hangi gerekçeye temellendirileceği gibi konular da bireyler muhakkak konunun uzmanı ile senkronize hareket etmelidir. Kulaktan dolma bilgiler ile dava açılması yahut açılan davaya cevap verilmesi sonucunda bilgilerin kaynağı sağlam olmaz ise davanın kaybedilmesi sürpriz olmayacaktır.
Boşanma Avukatı Tutmalı mıyım?
Bireyin hukuki deneyimi olmadığı için boşanma sürecini uzun vadede hata yapmaksızın yürütebilmesi oldukça güçtür. Bu nedenle boşanma avukatı tutmalı mıyım? Diye düşünen birey hukuki tecrübesi yüksek ve sürece hâkim bir vekil ile menfaatlerini koruyarak ilerlemelidir.
Boşanma davasında ister davacı ister davalı olunsun her iki durum da sorumluluk yükler. Boşanma davasının dilekçesinden, delillerin sunulması, hüküm süreci ve hükme itiraz gibi pek çok önemli husus kanuna uygun olmalıdır. Tüm bu süreçlerin kanuna uygun olmasıysa uzman bir hukukçu ile yani boşanma avukatı ile mümkündür.
Boşanma Avukatının Rolü
Boşanmak üzere dava açmak isteyen ya da dava edilen bireyin, süreci menfaatlerini koruyarak ve yıpranmadan yürütebilmesi için boşanma avukatı ile anlaşması halinde vekilin rolü oldukça hacimlidir. Sürecin en kritik safhalarını muntazam bir şekilde yönetir. Söz gelimi her davada önemli olan delil unsuru başarılı bir boşanma avukatı sayesinde birey lehine bir hal alacaktır. Öte yandan tanığın, karşı tarafın davayı kaybetmesine neden olmak için gerçeği yansıtmayan ifadeleri karşısında tanığın doğruları konuşmadığını ispatlamak ona hukukun çizdiği çerçevede sorular sormak çok önemlidir.
Tanığa, akla gelen her soru sorulamayacağı gibi hukuka aykırı sorular mahkemece dikkate alınmayacaktır. İşte bu noktada süreci takip eden ve müvekkilinin faydasını gözeten vekil yalan ifadeleri ortaya çıkararak aleyhteki bir durumu lehe çevirebilmektedir. Sürecin sadece bir safhasına yönelik verilen bu örnek her safhasına kıyas edilebilir. Boşanma avukatının rolü bu şekilde etüt edildiği takdirde net anlaşılacaktır.
Boşama davalarında boşanma avukatının rolü yadsınamaz. Velayet hususu ve malların paylaşılması gibi pek çok konu hukuki yetkinlik ister. Boşanma avukatı tutmalı mıyım sorusunun cevabı bu yetkinlik ve başarıda gizlidir.