Anlaşmalı Boşanma Davası

Anlaşmalı Boşanma Davası Nedir?

Boşanma davasının bir çeşidi olan anlaşmalı boşanma, evliliğin iki tarafında ortak olarak aldıkları karar doğrultusunda sona erdirilme işlemidir. Anlaşmalı boşanma sürecinde iki tarafta boşanmak ister ve boşanmanın sonuçları hususundaki tüm konularda anlaşmaya varırlar. Anlaşmalı boşanmak isteyen taraflar medeni kanun’da belirtilen anlaşmalı boşanma şartlarını sahip olmalıdır. Anlaşmalı boşanma şartlarına sahip olmayan kişiler anlaşmalı boşanamayacaklar bu çiftler ancak çekişmeli boşanma davası açarak boşanabileceklerdir.

Anlaşmalı Boşanma Davasının Şartları Nelerdir?

1. Anlaşmalı olarak boşanma yoluna gitmeyi tercih eden eşlerin evlendikleri tarihten itibaren 1 tam yıl geçmiş olması şarttır.
2. Anlaşmalı boşanma isteyen taraflar evliliği sonlandırmak için her konuda anlaşmış olmaları gerekmektedir. Burdaki her konudan kasıt mal paylaşımı, çocuğun velayeti gibi konulardır. Bu ortak kararın anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanarak açıkça belirtilmesi her ne kadar zorunluluk olmasada taraflara fayda sağlayacağı unutulmamaladır.
3. Anlaşmalı boşanma davası taraflarının duruşma gününde mahkemede hazır bulunması şarttır. Çünkü hakim anlaşmalı boşanma protokolü’nde mutabık kalan tarafların beyanlarını mahkeme huzurunda isteyecektir. Taraflardan biri bile duruşma günü mahkemeye gelmezse anlaşmalı boşanma davası karara bağlanamayacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Davası
En az 1 yıllık evli bireylerin anlaşarak açtıkları boşanma davası türüdür. Anlaşmalı boşanma davası açmak isteyen kişiler öncelikle boşanma protokolü hazırlamalıdır.