family crop - Boşanma

Boşanma

Boşanma davaları evlilik kurumunu yürüten bireylerin bu durumu daha fazla devam ettiremeyeceğini mahkemeye bildirmesidir. Dava başlığı boşanma olsa da hukuki boşanma sebepleri farklıdır. Yaklaşık 8 ila 9 alt başlıktan oluşan boşanma bireylerden en az birinin karar vermesiyle gündeme gelmektedir. Eğer bireyler dava öncesinde mal varlığı, çocukların velayeti, tazminat ve nafaka konularında karşılıklı anlaşma yoluna gitmişse ve her iki tarafta boşanmak istiyorsa bu tür davalar anlaşmalı boşanma davaları başlığı altında incelenir.

Anlaşmalı boşanmalar diğer davalara nazaran daha kısa sürer. Eğer taraflardan biri boşanmak istemiyorsa ya da mal paylaşımı konusunda, tazminat konusunda, velayet konusunda ve nafaka konusunda anlaşma sağlanamıyorsa bu tür davalara da çekişmeli boşanma davaları denir. Çekişmeli boşanma davaları diğer dava türlerine göre daha uzun süreli davalardır. Hatta anlaşmanın sağlanamadığı durumlarda dava süresi tahmin edilenden de daha uzun sürebilmektedir.

Çekişmeli boşanma davalarında alanında uzman bir avukat desteği oldukça önemlidir. Tarafların haklarını tam olarak alabilmesi için iyi bir savunmaya ihtiyaçları vardır. Aydar hukuk bürosu boşanma davaları ve çeşitli davalarda tecrübeli uzman ekibiyle müvekkillerine eşlik etmektedir. Dava öncesi hazırlıklar, dava esnasında yapılacaklar, dava sürecindeki protokolün uygulanması, dava sonrası gerekenler ve buna benzer birçok hizmeti barındıran Aydar hukuk bürosu online ya da yüz yüze danışma hizmeti de sağlamaktadır. Danışma hizmetlerinden ücret almayan Aydar hukuk bürosu danışanlarının bilgileriniz hiçbir kurum veya kuruluşla paylaşmamaktadır.

Boşanma
Boşanma, kişilerin evlilik bağını sona erdirmesi olarak tanımlanır. Boşanmak isteyen eşler boşanma davası açmalıdır.