Kıdem Tazminatı

Kıdem Tazminatı Nedir?

Kıdem tazminatı çalışanın herhangi bir sebep ile işten ayrılması durumunda işverenin işçiye çalıştığı gün oranında demek zorunda olduğu ücrettir. Kıdem tazminatının ödenmesinde belli şartlar kanun ile düzenlenmiştir. Çalışanın sebepsiz bir şekilde kendi isteği ile işten ayrılması durumunda kıdem tazminatı ödenmez. Ancak işveren çalışanı işten çıkartmışsa veya işçinin işi bırakmak için belgelenmiş bir sebebi varsa kıdem tazminatı almayı hak kazanır. Kıdem tazminatı alınabilmesi için aynı işyerinde 1 yıl çalışılması gerekir. Çalışanın aynı işyerinde çalıştığı gün kadar kıdem tazminatı hesaplanarak ödenir.

Kıdem Tazminatı Alma Şartları

Kıdem tazminatı ödemesi belli şart ve koşullarda ödendir. İşyeri iyi niyet ve ahlak kurallarına aykırı bir durum olmadığı halde işçinin işine son veriyorsa kıdem tazminatı ödemek zorundadır. Erkekler için askerlik, bayanlar için evlilik durumunda kıdem tazminatı ödenir. Çalışan belli prim gününü doldurup yaş haddine ulaşarak emeklilik hakkı kazanmışsa kıdem tazminatı ödenir. Sağlık sorunları veya sakatlık durumu varsa kıdem tazminattı ödenmek zorundadır. İşçinin ölümü halinde kıdem tazminatı mirasçılarına ödenir.

Kıdem Tazminatı Hesaplama

Kıdem tazminatı çalışanın işe giriş tarihinden itibaren tam yıl çalışması baz alınarak kaç tam yıl çalışmışsa ona göre hesaplanır. Kıdem tazminatı her yıl İş hukuku çerçevesinde işçinin hakkı olarak asgari ücret artışına orantılı olarak belirlenen taban ve tavan fiyatlara göre hesaplanmaktadır. 2018 yılı için belirlenen kıdem tazminatı hesaplama tavan fiyattı 5001,76 TL olarak belirlenmiştir. Belirlenen bu fiyat işçinin aynı işyerinde çalıştığı yıl ile çarpılarak kıdem tazminatı belirlenir. Hesaplanan kıdem tazminatı işçiye işten ayrılma sonrası ödenir. Kıdem tazminatı ödenmeyen ya da yanlış hesaplama yapıldığı düşünülen durumlarda işten ayrıldığı günden itibaren 10 gün içerisinde itiraz edilmesi gerekir.

Kıdem Tazminatı Sorunları İçin İş Hukuku Avukatı Gerekir

Kıdem tazminatı alma konusunda sorun yaşayan çalışanların problemi kolay bir şekilde çözebilmeleri için bir iş hukuku avukatı ile hakkını araması gerekir. Kıdem tazminatı kanunen işçinin hakkıdır. Ancak bazı durumlarda işverenler işçinin hakkını ödemek istemezler. Böyle durumlarda iyi bir iş hukuku avukatı ile hakkınızı aramalısınız. Kıdem tazminatı hakkınız için mücadele ediyoruz. https://aydarhukuk.org/is-hukuku-avukati/ Adresinden bize ulaşarak kıdem tazminatı hakkınız için yardım alabilirsiniz.