İstanbul Miras Avukatı

İstanbul miras avukatı, tüm miras davalarında sizlere yol gösteren profesyonel hukuk insanlarıdır. Hem haklarınızı korumak hem de bu alanda danışmanlık hizmeti veren avukatlar miras hukuku üzerinde tüm mevzuata hakim kişilerdir. Bu bakımdan miras davalarında profesyonel bir avukat ile çalışmak haklarınızı tam anlamı ile elde edebilmek adına önem taşımaktadır. Bu alanda hizmet veren avukatlar uzmanlık alanları gereğince sizlere birçok konuda hukuksal destek sunar.

Miras avukatları bu alanda birçok faaliyette bulunabilirler. Yalnızca mirasın alınması değil reddedilmesi gereken durumlarda da bu avukatlardan destek alabilirsiniz. Aynı zamanda miras sözleşmelerinin yapılması, tereke tespiti gibi konularda detaylı çalışmalar yaparak tarafların mağdur olmamaları için özveri ile çalışırlar. Davaların açılmasından sonuçlanmasına kadar tüm aşamaları titizlikle takip ederek sizlere yardımcı olan kişilerdir.

Mirasçı Kimlerdir?

Miras davalarında belirli terimler vardır. Bu terimleri bilmek bu süreci daha bilinçli takip edebilmek için büyük bir öneme sahiptir. En önemli terimlerden birisi de mirasçı kelimesidir. Mirasçı ikiye ayrılır. Birisi atanmış diğeri ise yasal mirasçıdır. Bu mirasçıları şu şekilde açıklamak mümkün olabilir:

• Yasal Mirasçı: Yasal mirasçılar Miras Hukukuna göre 4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nda yer alan kişilerdir. Miras bırakan kişinin kan hısımları, alt soyu ve evlatlıkları yasal mirasçı olarak tanımlanır.
  • Atanmış Mirasçı: Atanmış mirasçılar ise miras bırakan kişilerin kendi iradeleri ile miraslarının bir kısmını ya da tamamını belirli kişilere miras bırakmaları ile ortaya çıkan kişilerdir. Miras bırakan kişiler sahip oldukları malvarlıklarını bir vasiyetname düzenlemek sureti ile miraslarını bırakmak durumundalar.

En önemli terimlerden birisi de vasiyetnamelerdir. Vasiyetnameler de kendi içerisinde 3’e ayrılır. Bunlar resmi vasiyetnameler, el yazılı vasiyetnameler, sözlü vasiyetnamelerdir. Açıklamaları ise şu şekildedir:

• Resmi Vasiyetname: Resmi vasiyetnameler iki tanığın huzurunda noter önünde düzenlenmektedir. Miras bırakan kişi arzularını notere bildirir. Noter de bu vasiyetnameyi yazar ve okuması için miras bırakana verir. Bu süreçte noter huzurunda isteklerini de iki tanığa detaylı olarak söyler. Tanıklar da bu ifadelerin kendi önlerinde yapıldığını ve miras bırakanın bu işlemi yapma ehliyeti olduğunu kabul ederek imzalarlar.
  • El Yazılı Vasiyetname: Bu vasiyetname ise miras bırakan tarafından hazırlanır. Vasiyetnamede yıl, ay ve gün yazılır. Bulunulan yer de belirtilir. Tüm vasiyet başından sonuna kadar el yazısı ile yazılır sonra da imzalanır.
  • Sözlü Vasiyetname: Bu vasiyetname ise muris tarafından ölüm tehlikesi olma, ulaşımın kesilmesi, hastalık ve savaş gibi durumlar nedeniyle yapılır. El yazılı ve resmi vasiyet yapabilecek durum olmadığında yapılan bir vasiyet türüdür.

Ancak en önemlisi resmi vasiyetname yapmaktır. Böyle durumlarda yapılan vasiyetnamelerden memnun kalmayan kişilerin de itiraz hakları bulunmaktadır. Yine bu durumda da İstanbul miras avukatı hizmetlerine başvurulabilir.

İstanbul Miras Avukatı Faaliyetleri Nelerdir?

İstanbul miras avukatı faaliyetlerimiz arasında birçok farklı hukuki durum bulunmaktadır. En deneyimli avukatlarımız ile bu süreci sizler için daha kolay hale getiriyor ve hukuki anlamda miras anlaşmazlıklarının kesin olarak çözümünü sunuyoruz. Bizlere başvurmanız halinde miras davaları arasında şu hizmetlerimizden de yararlanabilirsiniz:

• Miras mallarının uygun şekilde paylaşılması
  • Mirastan mal kaçırmanın önüne geçilmesi için gerekli ihtiyati tedbir, sözleşme ve şerh gibi hukuki süreçlerin izlenmesi
  • Miras reddi süreci ve işlemlerinin yapılması
  • Mirastan feragat etme işlemleri
  • Vasiyetname hazırlama ve tenfizi ile iptal işlemleri
  • Mirasçılıktan çıkarma işlemleri
  • Mirasçılık belgesi alınması ve bu belgeye karşı dava açma
  • Tereke mallarının tespitinin davasını takip etme
  • Miras payının başka bir kişiye devredilme süreci
  • İzalei şüyu davası mirastan mal kaçırma durumları
  • Ölene kadar bakma sözleşmelerinin hazırlanması ve uygulanması, bunlardan kaynaklı sorunlar

Gibi durumlar en çok karşılaşılan miras hukuku konularıdır. Bu konularda sorun yaşayan kişiler bizlere başvurarak süreci çok daha profesyonel bir şekilde takip etme imkanı elde edebilirler. Bunların yanında veraset ilamının alınması, mirasçı atama işlemleri, mirasın reddi durumları konularda da profesyonel düzeyde hizmetler alabilirsiniz. Hemen herkesin başına gelebilecek olan bu durumlarda her zaman yasalara uygun olarak haklarının korunmasında yardımcı oluyoruz.

İstanbul Miras Davaları Masrafı Ne Kadar?

İstanbul miras avukatı ücretleri konusunda belirli ve net bir bilgi vermek mümkün olmaz. Bu konuda kişilerin açtıkları davanın niteliği, davanın ne kadar uğraştırdığı ve emek istediği gibi konular davalara etki etmektedir. İstanbul ve çevresinde yaşayan kişiler miras davaları hakkında yeterli bilgi sahibi olmadıklarında bu davaların işleyişi hakkında danışmanlık hizmeti de alabilirler.

Davaların açılmasından, sonuçlandırılmasına kadar geçen süreci takip etmemizin yanı sıra aynı zamanda bu konuda danışmanlık hizmetlerimizden de yararlanabilirsiniz. Böylece miras davalarında mağduriyet yaşamaz ve haklarınızın daha iyi şekilde savunulmasını sağlayabilirsiniz. Miras davalarında özellikle miras davalarında tarafların çok sık mağduriyet yaşadığı bilinen durumlardandır. Sizlere bu alanda profesyonel avukatlarımız ile destek vererek miras davalarının kısa süre içerisinde sonuçlanmasında yardımcı olmaktayız.

İstanbul Miras Davaları Nelerdir?

İstanbul miras avukatı olarak sıklıkla baktığımız birçok farklı miras davası bulunmaktadır. Bu davaların her birinde yüksek deneyim ile hizmetler sunarız. En çok ilgilendiğimiz ve karşılaştığımız miras davaları arasında ise şunlar yer almaktadır:

• Mirasçılık belgesi davası
  • Atanmış kişilere mirasçılık belgesi verilmesi davası
  • Mirastan yoksunluk tespiti davası
  • Mirasın reddi durumunda mirasçılık belge davası
  • Terekenin korunması davaları
  • Tapu kütüğündeki kişi ile miras bırakan kişinin aynı kişi olduğunu tespit etmek için açılan davalar
  • Muris muvazaasına dayalı olarak açılan tapu iptali ve tescili davaları
  • Mirasta istihkak davaları
  • Saklı pay mirasçılarının tenkis davaları
  • Mirasın paylaştırılmasına ilişkin olarak açılan davalar.
  • Mirasın borca batmış olduğunu tespit etmek için açılan davalar
  • Mirasın resmi defterini tutmaya yönelik olarak açılan davalar
  • Saklı pay mirasçılarının tenkis talebine yönelik olarak açılan davalar

Gibi birçok farklı dava türü bulunmaktadır. Tüm bu davaların profesyonellik gerektirdiğini söylemek mümkündür. Miras avukatlarının bu alanlarda deneyimli olması haklarının kusursuz şekilde savunulmasında büyük bir önemi bulunmaktadır. Bu nedenle seçilen avukatın deneyimi, meslekteki başarıları ve mevzuata hakimiyeti büyük bir önem taşımaktadır.

İstanbul Miras Davalarına Hangi Mahkeme Bakar?

Miras davalarının konusu olan tapu tescil davalarına Asliye Hukuk Mahkemeleri bakmaktadır. Bu mahkemeler miras davalarının konusu olan terekenin tespiti konusunda ise görevli olan mahkeme Sulh Hukuk Mahkemesidir. Davaların açılmasında ve takibinde deneyimli bir avukata başvurulması halinde miras davalarının en iyi şekilde sonuçlandırılmasını sağlamak mümkündür.

Miras Avukatı Önemi Nedir?

Miras davaları en çetrefilli davalardır. Birçok detayının bulunması ve karmaşık bir yapıda olması bu davalarda profesyonel kişilere başvurmayı gerekli hale getirmektedir. Uzman bir miras avukatı ile çalışmak bu süreçte mağduriyet yaşamadan gereken işlemlerin yapılmasını sağlamak adına önemlidir. Özellikle mal kaçırma davalarında, veraset ilamı alınmasında ve vasiyet düzenlenmesi gibi konularda sizlere kısa sürede sonuç alma imkanı sunarlar.

Tüm miras hukuki uyuşmazlıklarında sizlere destek veren avukatlarımız süreci profesyonel olarak yürütmektedir. İstanbul miras avukatı hizmetlerimizden yararlanarak tüm miras ve mirasçı sorunlarının çözüme kavuşturulmasını sağlayabilirsiniz. Aynı şekilde vasiyet hazırlama konusunda da avukatlarımızın deneyimlerinden yararlanabilirsiniz.

Bizlere Mesai saatleri içerisinde 05312741255 Telefon numaramızdan veya iletişim sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Ayrıca İstanbul Boşanma Avukatı yazımızı incelemeyi unutmayınız.

0/5 (0 Reviews)
Ziyaretçi Yorumları