Fazla Mesai Davası

Haftalık 45 saatin üstünde çalışıyorsanız fazla mesai yaptığınız her saat için karşılığı olan ücreti talep edebilirsiniz. Ancak önemle belirtmek gerekir ki ara dinlenmeler bu süreye dahil
edilmez. Örneğin 8’de iş başı yapıp 12’de 1 saatlik ara veriyorsanız ve saat 7’ye kadar
çalışıyorsanız 11 saat işyerinde durmanıza rağmen 1 saatlik aradan dolayı 10 saat olarak hesaplamalısınız.

Fazla mesai (çalışma) ücreti ne kadardır?

Fazla çalışma sonucunda ödencek para normal saatlik ücretiniz değildir zamlı ücrettir. Bu zam en az saatlik çalışmanın yüzde 50’si kadar olmalıdır. Bu zam bu orandan daha fazla olabilir ancak daha az olamaz. Örneğin saatlik 10 lira alıyorsanız fazla mesaide en az 15 lira ödenmesi gerekmektedir.

Fazla mesai ücretimi ne zamana kadar talep edebilirim?

Fazla çalışma ücreti 5 yıllık zamanaşımına tabiidir. Örneğin 2017’de bu ücreti talep eden dava açtığınızda ancak 5 yıl geriye dönük yani 2012’den başlayan fazla mesai ücretlerini talep edebilirsiniz 2011’de yaptığınız fazla mesainin ücretini talep edemezsiniz.

Fazla mesai (çalışma) ücretinin ispatı?

Fazla çalışma süresinin ispat yükü işçiye aittir. Fazla çalıştığını iddia eden işçi bu iddiasını bordro, işyeri kayıtları, işyeri yazışmaları, tanık beyanlarından her hangi biri vasıtasıyla ispatlamalıdır.

Eğer ki İstanbul’da iş hukuku avukatı arıyorsanız veya fazla mesai davası açmak veya fazla mesai hakkında danışmak istediğiniz bir icra hukuku avukatı arıyorsanız anasayfamızdaki iletişim formundan bize mesajınızı iletebilirsiniz.

Fazla Mesai Davası
Haftalık olarak 45 saatin üstünde çalışıyorsanız, fazla mesai ücretine hak kazanmış olursunuz. Fazla mesai davası, fazla mesai ücretlerinizi talep ettiğiniz davadır.