bos - Boşanma Davası

Boşanma Davası

Boşanma davaları çeşitli sebeplerle bireylerin aile olmayı devam ettiremeyeceğini mahkemeye bildirmesidir. Bireyler çeşitli sebeplerle artık anlaşamadıklarını düşünmekte ve aynı evi paylaşmak istememektedir. Kendi içinde çeşitli konulara ayrılan boşanma davalarını temelde iki ana başlık altında işleyebiliriz. Birincisi ‘’Anlaşmalı Boşanma Davaları’’ ikincisi ise ‘’Çekişmeli Boşanma Davaları’’dır.

Anlaşmalı boşanma davaları dava öncesi bireylerin anlaşarak mal varlığı, çocukların velayeti, nafaka ve tazminat gibi konuların ne olacağını belirlediği ve bu belirlenen şartları kabul ederek mahkemeye boşanmak istediklerini beyan eden boşanma davalarıdır. Genellikle tek celsede ya da çok kısa sürede sonuçlanan dava türlerinden biridir.

Çekişmeli boşanma davaları ise taraflardan birinin boşanmak isteyip diğerinin boşanmak istemediği davalardır. Ya da nafaka, tazminat, mal varlığı ve velayet noktalarında tarafların birbirleriyle anlaşamadığı davalardır. Bu tarz davalarda davacı ve davalı arasında bir uzlaşma sağlanamadığı için dava süresi diğer davalara göre uzamaktadır. Dava sürelerinin kısaltılması için davanın neden açıldığı oldukça önemlidir. Boşanma davalarında birçok hukuki boşanma nedeni mevcuttur.

• Taraflar Arasında Şiddetli geçimsizlik Yaşanması
  • Can Kastı Durumları
  • Psikolojik Problemler ve Akıl Sağlığını Yitirme
  • Evin Uzun Süreli Terk Edilmesi
  • Taraflardan Birinin Zina Durumu
  • Aşağılayıcı ve Kötü Muameleler
  • Anlaşmalı Boşanma
  • Evleri Ayırma

Hukuki boşanma nedenlerinden en az birine sahipseniz konu ile ilgili davanın açılması için ücretsiz danışma hizmetimizden faydalanabilirsiniz. Uzman kadromuz konu ile ilgili doğru yönlendirmeleri sağlayacaktır. Bizler için açılmayı bekleyen her dava hakkını almayı bekleyen bir hayat demektir.

Boşanma Davası
Boşanma davasını anlaşmalı ve çekişmeli boşanma davası olarak 2'ye ayırabiliriz. Eşler eğer ki anlaşmışlarsa, anlaşmalı boşanma davası açarlar. Anlaşamayan çiftler ise çekişmeli boşanma davası açmak zorundadırlar.