avukat

1. Avukat Nedir, Avukat’ın Görevi Nelerdir?

Hukuk, özel bilgi gerektiren bir alandır. Avukatlık ise bu nedenle özel bir meslektir. Her türlü davada kişilerin haklarını , yasalar karşısında koruyan bir meslek dalı olan avukatlık aynı zamanda insanlanlara zorlu zamanlarında bir destektir. Bir bilgi gerektirdiği gibi deneyim de gerektirmektedir. Bu nedenle her ne olursa olsun yasalar karşısında hakkımızı korurken bir avukat desteği en doğrusudur. Dava açma sürecinde yer alan tüm hazırlılıklarda, dilekçelerin yazılamasında, evraklarında takibinde ve haklılığımızı yasalar önünde nasıl yorumlamamız gerektiği hususunda avukat bir yapı taşıdır. Herhangi bir hak kaybına uğramamak için avukata ihtiyaç duyulduğu gibi aynı zamanda manevi açıdan fazla yıpranmamak için de avukata ihtiyaç duyulmaktadır. Çünkü dava sürecinin hızlı bir şekilde ilerlemesi kişinin psikolojisi içinde olumlu bir şeydir.

Adaletin hizmetine ve de kişilerin yararına bilgisine sunan kişiler olarak avukatlar, kişiler arasındaki çeşitli konularda destek olarak daha hızlı ve etkili bir şekilde sonuca ulaşabilmelerine yardımcı olurlar. Ağır cezalar haricinde avukat tutma zorunluluğu yoktur. Ancak davadan herhangi bir kayıp ve zarar ile ayrılmamak için bir avukatın desteğinin alınması en doğrusudur. Ağır cezalarda devlet tarafında ücretsiz avukat temin edilebilmektedir. Ancak diğer çeşitli davalarda kişi kendi haklarını koruyabilmek için yolun başında iken bir avukat tercihinde bulunmalıdır. Bu avukat tercihi bizzat kişinin kendisi için oldukça önemli ve de faydalı olacaktır.

Avukat Tutmak Neden Önemlidir?

1. Eğer bir kişi açtığı herhangi bir davada başarılı ve etkili bir sonuca ulaşmak istiyorsa, dava süresinde bir avukattan destek alması şarttır. Birçok dava türü olduğu gibi birçok farklı konuda uzmanlaşmış olan avukatlarda bulunmaktadır. Bir avukata danışmak demek, hukuken haklarını korumayı amaçlamak demektir. Hukuki risklerin oluşmasını engellemek, davada oluşacak sorunlarında önüne geçmek demektir. Bu nedenle avukat tutmak, davanın süreci ve neticesi açısından büyük önem taşımaktadır.

2. Eğer hukuk alanında bilgi sahibi değilseniz, yasaları takip etmek ve değişikliklerden haberdar olmanız imkansız bir durumdur. Yasaları biliyorum diyorsanız da, bu yasaları hangi ve durumlarda ve ne şekilde kullanabileceğinizi bilmeniz neredeyse imkansızdır. Tüm bunların dışında, dava sürecini tarafsız bir şekilde yorumlamak da herkesin kolayca yapabileceği bir şey değildir. Davaya bir avukatın ve bir müvekkilin bakış açısı çok farklıdır. Bu nedenle bir dışarıdan bakarak yorumlayan bir tarafın ihtiyacı kesindir. Bu ihtiyacı ise hukuk alanında uzmanlaşmış bir avukat ile karşılamak en doğrusu olacaktır.

3. Hukuk alanında uzman bir kişi değilseniz, dava sürecinde yapacağınız en ufak hata bile başınıza çok dert açabilir. Bunun yanı sıra ise hem süreç uzar hem de zorlaşır. Örneğin,hatalı olarak düzenlenen bir sözleşme sonrasında haklı olsanız dahi yaptığınız hatadan ötürü yasalar önünde haksız duruma düşebilirsiniz.

4. Avukat tutmama nedenleri arasında öncelikle maddi neden bulunuyor. Çoğu kişi avukat tutmanın çok pahalıya neden olduğu görüşünde. Ancak şu da var ki avukat tutmamanız halinde davayı kaybetme

ihtimalimiz normale oranla daha yüksektir. Her ne kadar bu durum davanın türüne göre değişkenlik gösterse de kaybettiğiniz davalar sizi hem maddi hem de manevi yönden büyük sıkıntıların içerisine sokabilir. Bu sıkıntılar ise size hayatınızda kalıcı etkilere yol açabilir. Bu nedenle tüm bunları göz önüne alarak bir avukat tutmayı tekrar düşünmelisiniz.

5. Her işi bir ehline danışmak gereklidir, demişler. Bu nedenle de eğer bir dava ile karşı karşıyasanız ya da bir dava açacacaksanız, hukuk alanında uzman bir kişiden destek alarak bu yola girmelisiniz. Karşılaştığınız sorunu en iyi yorumlayacak ve çözecek olan tek kişi avukattır. Bulunduğunuz problem içerisinde size ışık tutarak çözümler üreten bir avukat sayesinde sıkıntılı süreciniz hızlı ve etkili bir şekilde sonuçlanır. Bu nedenle işin ehi olan avukatlar ile yasalar karşısına çıkmak en doğrusudur. Çünkü bu kişi, birçok davada birçok müvekkiline ışık tutmuştur.

6. Hukuki işlemlerde bir avukat olmaksızın da dava kazanılabilir. Ancak bir avukatın yardımı ile hazırlayacağınız dokümanlar sayesinde davayı kaybetme riskiniz neredeyse sıfırlanacaktır. Önemli dilekçelerin hazırlanması gereken birçok mahkemede, avukat olmazsa olmazdır. Hukuki açıdan sorunsuz evraklar hazırlayacak olan avukat yardımı ile hukuki işleminizi sorunsunsuz bir şekilde başlatabilirsiniz. Çoğu mahkemede büyük bir önem arz eden evrakların sorunsuz bir şekilde hazırlanması ise dava sürecinde size büyük bir avantaj sağlar.

7. Avukat tutmanızı gerektiren nedenler arasında bilir kişi işlemleri de yer alıyor. Hukuki işlemler sırasında bir bilik kişiye başvuru yapmanızda gerekebilir. Ancak bilir kişi dava sürecinde önemlidir. Bu nedenle özenle bir seçim yapmalısınız. Bu özenli seçimi ise ancak avukat yardımı ile yapabilirsiniz. Bilir kişinin davaya etkisi sürecinde avukatın yardımı faydalı olacaktır.

8. Bir konuda haklı olduğunuzu bilmeniz sizi herhangi bir dava sürecinde etkili sonuca ulaştıramaz. Yasalar karşısında haklı olduğunuzu yorumlayabilirseniz, o dava sizindir. Çünkü asıl öenmli olan şey, hakkınızı yasal yoldan nasıl arayabileceğinizi bilmektir. Bu konuda size tek yardımcı olabilecek kişi ise hukuk alanında uzmanlaşmış bir kişi yani avukattır. Elbette haklılığınız bir dava sürecini kazanmanızda bir garanti değildir. Hakkınızı en doğru şekilde, yasalar doğrultusunda aradığınız takdirde davayı kazanabilirsiniz.

9. Eğer ufak bir sebepten ötürü bir dava süreci yaşayacaksanız da size bir avukat önerimiz olacak. Bu ufak sorunu tek başına çözmek yerine bir avukat beraberinde çözmek daha doğru olacaktır. Ufak bir problemi çözmeye çalışırken yapacağınız tek bir hata sorunu büyütebilir. Bu nedenle çıkılmaz bir yola girebilisiniz. Dava sürecinin başında bir avukat ile beraber hareket etmek en doğrusu olacaktır. Avukatlara bireysel olarak akıl danışabilirsiniz. Bundan dolayı sizden bir ücret, çoğu zaman, talep edilmez. Hukuki bir konuda yardıma ihtiyacınız olduğunda bir avukata danışmaktan çekinmeyin ve her ne olursa olsun hukuki bir yola girecekseniz bir avukata danışmadan bu yola girmeyin.

10. Avukat tutmanızın avantajları arasında yer alan bir başka neden ise dışardan bir göz olmasıdır. Avukatınız rakibinizi sizden iyi tanır. Hukuki konular ve olaylar karşısında uzmanlaşmış olan avukatlar aynı zamanda bu olaylar karşısında nasıl davranacağı da çok iyi bilir. Olaylar karşısında olduğu gibi rakibiniz karşısında da uzman bir strateji belirler. Rakibinizi sizden daha iyi tanıyarak dava sürecinde strateji belirler. Bunun yanı sıra karşı tarafın avukatı ile anlaşmalar yaparak dava sürecini hızlandıracak etkiler yaratabilmektedir.

Avukat Tutarak Davayı Kaybetme Riskinizi Azaltabilirsiniz

Özellikle boşanma davalarında çocuğun velayeti konusu eşler için büyük önem taşımaktadır. Bu nedenle yasalar karşısında çok dikkatli ve bilinçli bir şekilde davranmak, bu süreç içerisinde ise herhangi bir hata yapmamak ve sürece baştan sona hazırlanmak hiç de kolay değildir. Çünkü bu süreç içerisinde eşler psikolojik olarak yıpranmış bir vaziyettedir. Bu vaziyette ise kişinin bu dava sürecini hatasız ve bilinçli bir şekilde sonlandırabilmesi için bir uzman kişinin desteği zorunludur. Aksi halde kişi, bir avukat tutmadığı için pişman olabilir. Ancak bu pişmanlığı davada olumlu bir etkiyi sağlamaz. Bir avukat ile sürece baştan sonra iyi hazırlanarak çocuğun velayetini almak en doğrusudur.

Miras davalarında ise en önemli konu kişinin tüm haklarını alabilmesidir. Ancak miras hukuku alanında uzmanlaşmamış bir kimse haklarını alabilmek için yasalar karşısında nasıl davranacağını bilemez. Yapacağı en ufak bir hata bile dava sürecini haddinden fazla uzatarak, kişinin haklarını alabilmesini engelleyebilir. Bu nedenle miras hukuku alanında bilgi sahibi olan ve deneyimleri bulunan bir avukat yardımı ile bu dava sürecine hazırlanmak, sandığınızdan daha hızlı ve etkili bir sonuç verebilir.

Review Date
Reviewed Item