Anlaşmalı Boşanma

Anlaşmalı Boşanma Nedir?

Anlaşmalı boşanma evliliğin her iki tarafın anlaşması sonucu sonlandırılmasıdır. Anlaşmalı boşanma Aile Hukukunda yer alan boşanma davasıdır. Bir diğer boşanma şekli çekişmeli boşanmadır. Anlaşmalı Boşanma davası ile boşanmanın gerçekleştirilebilmesi için her iki tarafın boşanma için istekli olması gerekir. Boşanmanın sonuçları hususunda tüm konularda anlaşmaya varılmış olması gerekir. Anlaşmalı boşanmak isteyenler Medeni Kanun’da belirtilen anlaşmalı boşanma şartlarına sahip olmalıdır. Anlaşmalı boşanma şartlarına sahip olmayan çiftler ancak çekişmeli boşanma davası ile boşanabilirler. Anlaşmalı boşanma da evlilik eşlerin varsa çocuklar, mal, mülk gibi her türlü konuda anlaşmış olmaları gerekir. Boşanma sonrası her iki tarafın edineceği hakların adil olarak paylaşımı konusunda anlaşma sağlanması şarttır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Şartları Nelerdir?

Öncelikle anlaşmalı boşanma davası açabilmek için evlilik tarihi üzerinden en az bir yıl geçmiş olması gereklidir. Bir yıldan daha az süre evli kalan çiftler Anlaşmalı Boşanma Davası ile boşanamazlar. Anlaşmalı boşanma yapacak olan çiftlerin her konuda anlaşmış olmaları gerekir. Varsa çocuğun velayeti konusunda tam bir mutabakata varmış olmaları şarttır. Çocuklarında istekleri göz önünde tutularak boşanma sonrası çocuğun velayetinin kimde kalacağı ve diğer hakları konusunda anlaşma sağlanmalıdır. Çiftlerin bulunan mal, mülk ve tüm taşınmaz malların paylaşımı konusunda her iki tarafın rızası ile adil bir paylaşma konusunda anlaşma sağlanmış olmalıdır. Anlaşmalı boşanma davası öncesi anlaşmalı boşanma protokolü hazırlanarak tüm hakların yazılması çiftler için faydalı olur. Protokol zorunlu olmamasına rağmen sonraki yıllarda doğabilecek bir anlaşmazlığa mahal vermemek için yapılması iyi olur. Anlaşmalı boşanmanın gerçekleşebilmesi için her iki tarafın mahkemede bulunması şarttır. Taraflardan biri mahkemeye gelmezse anlaşmalı boşanma gerçekleşemez.

Anlaşmalı Boşanma Avukatı

Anlaşmalı boşanma için iyi bir boşanma avukatı ile boşanma davasının açılması ve yürütülmesi boşanmanın sorunsuz ve kısa sürede sonlandırılması için gereklidir. Boşanma Avukatı her iki tarafın haklarını gözeterek hazırlayacağı anlaşmalı boşanma protokolünü mükemmel bir şekilde hazırlayıp boşanma davası başvurusunu yapar. Boşanma davası esnasında çiftlerin anlaşmalı boşanma için gerekli tüm evraklarını mahkemeye sunar. Boşanma avukatı ile anlaşmalı boşanma davası kısa sürede en iyi şekilde sonuçlanır.