Anlaşmalı Boşanma Davası

Aile bir toplumu oluşturan en küçük birim olarak yer alırken ahlaki ve sosyal nizamın teşekkül etmesi için de bu kavramın oldukça önemli görevler yüklendiği görülmektedir. Aile kurmak isteyen bireyler bu kararı aldıklarında özgür iradelerine bağlı olarak evlilik birliğini tesis edebilirler. Ailenin toplum yapısı için taşıdığı öneme istinaden ise aile birliği sarsıldığında boşanma taleplerinin yerine getirilmesinde kişi iradeleri yeterli kabul edilmemektedir.

Bu sebeple de devlet boşanma süreçlerini kendi organlarından biri olan mahkemeler yoluyla gerçekleştirmek ister. Buradaki amaç toplum açısından önemli görevler üstlenen aile birliğini korumaya almak sureti ile sonlandırılma talebini mahkemelerin iradesine bırakmaktır. Eşler arasında ortaya çıkan geçimsizliklere bağlı olarak boşanma isteği oluşabilmektedir. Boşanma sebepleri arasında eşlerin aldatması ya da şiddetli geçimsizlik gibi birçok neden öne sürülebilmektedir.

Boşanma davası söz konusu olduğunda iki tür yöntemden söz etmek mümkündür. Anlaşmalı boşanma davası ve çekişmeli boşanma davası. Tarafların karşılıklı olarak anlaşma sağlamalarının doğal bir sonucu olarak mahkemeye başvurduklarında anlaşmalı boşanma davası yoluyla ayrılmak istemeleri mümkün olabilmektedir.

Anlaşmalı Boşanma Davası Nasıl Açılır?

Taraflar boşanma kararı aldıklarında devlet organlarından biri olan mahkemelere başvurmak zorundadırlar. Bu tür bir durumla karşılaşan bireylerin merak ettikleri konulardan biri de anlaşmalı boşanma davası nasıl açılır? Olmaktadır. Tarafların anlaşma sağlamaları durumunda başvuru işlemlerinin yapılacağı mahkeme Aile Mahkemesi olacağından başvuru sürecinde bu mahkemeye dilekçe vermek bir zorunluluktur.

Anlaşmalı boşanma davası nerede açılır? Şeklinde oluşan bir soru karşısında verilecek yanıt ise; eşlerin en az bir yıl süren evliliklerinin sonlandırmak istemesi durumunda istedikleri yer mahkemesinde birlikte başvurmaları ya da taraflardan birinin talebini diğerinin kabul etmesi ile bu tür bir dava açılabilmektedir olacaktır.

Anlaşmalı Boşanma Protokolü

Anlaşmalı boşanma protokolü tarafların aldıkları ortak kararların yazılı ifadesi şeklinde hazırlanan bir metindir. Bu protokol hazırlanacağı zaman bir avukat aracılığı ile hareket edilmesi isabetli bir karar olacaktır. Mahkemenin kısa sürede neticelenebilmesi için evrakların tam ve eksiksiz olarak doğru birimlere verilmesi gerekmektedir. Dava dilekçesi ile hazırlanan anlaşma protokolü de Aile Mahkemesi’ne verilmek sureti ile dava açılabilmektedir. Burada mahkeme tarafından protokolün kesin kabul edileceği gibi bir netlik olmayıp gerekli durumlarda hâkim tarafından düzenlenme de gerçekleştirilebilir. Bu düzenleme taraflar tarafından rıza ile karşılanması gereken hâkim takdiridir.

Anlaşmalı Boşanma Şartları
  • En az 1 yıldır evli olunması
  • Her konuda anlaşılmış olması
  • Anlaşılan hususlarda protokol hazırlanması
  • Tarafların duruşmaya bizzat katılıp, protokolü kabul etmeleri

Anlaşmalı boşanma davası açılacağı zaman tarafların mahkemece belirlenen bazı şartları yerine getirmiş olması gerekmektedir. Anlaşmalı boşanma şartları arasında evlilik birliğinin en az bir yıldır sürüyor olması gerekmektedir.

Eşlerin mahkemeye birlikte başvurması ya da bir eşin açtığı davayı diğerinin kabul etmesi bu tür boşanma davalarında uygulanan yöntemler arasındadır. Tarafların hâkim huzurunda isteklerini beyan etmeleri de bu boşanmanın gerçekleşmesi için gerekli olan koşullar arasındadır.

Hâkim böyle bir davada tarafları bizzat dinlemek sureti ile hareket etmektedir. Kişilerin iradelerini serbestçe ifade ettiklerine hâkimin kanaat getirmesi durumunda bu davalar kısa süreler içerisinde sonuçlanabilmektedir. Hâkimin ayrıca anlaşmaya istinaden tarafların ya da çocukların menfaatine yönelik bazı değişiklikleri yapabilme yetkisi vardır.

Anlaşmalı Boşanma Dilekçesi

Taraflar anlaşma yöntemi ile ayrılmaya karar verdiklerinde Aile Mahkemesi’ne bir dilekçe ile başvurmak durumundadırlar. Eşlerin ortak noktalarda buluşmaları anlaşma yoluna gidebilmeleri konusunda gerekli olan bir durum olacağından mal bölüşümü, velayet ya da nafaka konularında ortak bir kararın varlığına gerek duyulur.

Taraflar aralarında anlaşma sağladıklarında bir avukat aracılığı ile mahkemeye dilekçelerini iletmek durumundadırlar. Anlaşmalı boşanma dilekçesi hazırlanırken hukuki danışmanlık almak kişilerin zaman kaybı yaşamasını engelleyeceği için önemli bir ayrıntıdır.

Anlaşmalı boşanma davası dilekçesi içinde yer alan bilgiler tarafları ilgilendiren konulardadır ve bu bilgilerin tam ve eksiksiz olarak doldurulması gerekmektedir. Bu dilekçede yer alacak bilgiler ise şu şekilde olacaktır:

Dilekçenin verildiği Aile Mahkemesi’nin adının yazılı olduğu bölümün altında davacı adı ve adresi yer alırken sonraki bölümde vekil olarak tayin edilen avukatın isim ve adres bilgileri yazılmalıdır. Davalının isim ve adresi beyan edildikten sonra ise davanın konusu ve açıklamalar kısmı gelecektir. Davacının talepleri ile sonuç ve istem kısmı burada yer alacak bilgiler arasındadır.

Anlaşmalı Boşanma Davası Ne Kadar Sürer?

Tarafların merak ettiği konulardan biri de anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer? Şeklinde olmaktadır. Davaya ait dilekçenin yetkili mahkemeye verilmesinin ardından hâkim tarafları dinledikten sonra ilk celsede kararını verebilmektedir. Kişilere tanınan haklar arasında anlaşmalı boşanma davasından vazgeçme hakkı da vardır.

Anlaşmalı boşanma davası avukat ücreti ise tarafların merak ettiği bir diğer konu olarak karşımıza çıkarken bu tür bir davada avukattan avukata ücretlerde farklılık görülmesi olağan bir durumdur. Zira boşanma avukatı ve davanın niteliği ücretin belirlenmesinde önemli bir faktördür.

Anlaşmalı Boşanma Davası Sıkça Sorulanlar
Anlaşmalı boşanabilmek için 1 yıldır evli olmak şart mı?

Evet, anlaşmalı boşanma yapılabilmesi için en az 1 yıldır evli olunması şarttır.

Anlaşmalı boşanma davası ne kadar sürer?

Tek celsede biten anlaşmalı boşanma davalarında dava açıldıktan sonra duruşma günü ortalama 15-20 gün sonrasına verilmektedir.

Anlaşmalı boşanma protokolü şart mı?

Evet boşanmanın sonuçları açısından anlaşılan hususları yazılı bir belgeye dökülüp, mahkemeye sunulması şarttır.

Anlaşmalı Boşanma Davalarında Yanınızdayız
Anlaşmalı boşanma davası hakkında detaylı bilgi almak için bize ulaşın.
5/5 (1 Review)
Ziyaretçi Yorumları